Hvordan står det til med dioxin og PVC?
07/09/2016Plast bedst til regnvandsløsninger
18/10/2016Der er ingen tvivl om at sociale medier er kommet for at blive. Men det er ikke sikkert din virksomhed eller organisation nødvendigvis skal være på Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Snapchat og hvad der ellers findes af SoMe. Det var et af budskaberne på en 2-dages workshop om sociale medier afholdt af Det Spanske Handelskammer i Bruxelles, som PVC Informationsrådet for nylig deltog i.
Vælg dine sociale medier med omhu
Selvom Facebook og Instagram er de mest udbredte sociale medier i Danmark og på verdensplan, er de udfordrende for små og mellemstore virksomheder og organisationer. For langt de fleste organisationer giver det til gengæld mening at være på Twitter og LinkedIn, hvor man nemmere har mulighed for at komme i kontakt med meningsdannere, beslutningstagere og andre relevante grupper.
Nyttige værktøjer til online kommunikation
Udover en gennemgang af best practices på sociale medier, blev kursusdeltagerne introduceret til en række nyttige værktøjer i forbindelse med online kommunikation. Blandet andet det smarte If This Then That, som du kan bruge til at lave automatiske handlinger – for eksempel tilføje nye følgere på Twitter til et Excel-ark automatisk.
"If this then that" – IFTTT er et redskab der kan benyttes, hvis en handling skal udløse en anden på #SoMe pic.twitter.com/zEgAxL4fI6
— PVC Rådet (@PVCinformation) October 6, 2016
Blandt deltagerne på workshoppen var Health Care Without Harm, AirEuropa, SpiritsEurope og IKEA.